Taal op de Regenboog

Taalonderwijs

Op de Regenboog houden we van levend taalonderwijs. Dat betekent dat we geen taalmethode hebben met kant-en-klare lessen, werkbladen en werkboeken. We halen ons taalonderwijs uit het leven van alledag: het schoolleven, het leven van kinderen thuis en het leven in de actualiteit, dichtbij en ver weg.

Hierbij volgen we de kapstokken uit DAT-plus (wat staat voor: Da’s Andere Taal): het levend taalonderwijsprogramma van de Nederlandse Jenaplan Vereniging. Hierin staan 23 leerlijnen verdeeld over de aandachtsgebieden Luisteren & Spreken, Schrijven, Lezen en Taalbeschouwing. DAT-plus is goedgekeurd door de Onderwijsinspectie.

Hieronder ziet u een overzicht van wat we allemaal doen aan taal:

Schrijven

Taalbeschouwing

• Zinsontleding
  • Woordsoorten
Omdat taal een belangrijk onderdeel van ons dagelijks (school)leven vormt, komt taal - in allerlei vormen - veel voor op de Regenboog.