Landelijke Opschoondag 2022

Voorafgaand aan de Landelijke Opschoondag deden ook de kinderen van de Regenboog weer mee met het opruimen van zwerfafval.

De kinderen van de Regenboog doen altijd graag mee met de opschoonactiviteiten rond de Landelijke Opschoondag. Zo was er de afgelopen week elke dag wel een groep actief met grijpers en vuilniszakken, die door de gemeente beschikbaar waren gesteld. De kleuters maakten de omgeving van de school en de wijken rondom de school weer netjes en de bovenbouwers gingen het centrum van Noordwijkerhout in.

Veel kinderen waren verbaasd over wat ze allemaal tegen kwamen. De carnavalssporen van vorige maand waren nog goed te zien. Er werden sigaretten, bierflesjes, feestartikelen en zelfs een pruik gevonden!

Deelnemen aan de Landelijke Opschoondag creëert ook een stukje bewustzijn: als ik iets op straat gooi, gaat het niet vanzelf weg!

Na afloop werden de volle vuilniszakken op een hoop gelegd en daarna netjes opgeruimd. De kinderen vonden het leuk, gezellig en leerzaam om mee te doen en zullen zich een volgende keer weer opnieuw inzetten om zwerfvuil op te ruimen.